satu pertemuan, satu perpisahan

pertemuan............
benda yang aku sukai.........
bertemu...........
berkenalan.........
berkongsi..........
berkomunikasi.........
semua itu yang berlaku..........
tetapi apabila sesuatu terjadi.........
bergaduh.......
goyah juga sesebuah salam pertemuan itu...........

perpisahan.........
benda yang aku tidak sukai........
ditiinggalkan.........
meninggalkan...........
punca sesebuah institusi kekeluargaan itu hancur...........
punca sebuah hubungan itu hancur luluh........
punca hati yang seperti kaca itu hancur berkecai.........

tetapi itu semua.........
berada di luar dari genggaman aku...........
kerana.........
pertemuan dan perpisahan adalah kerana takdir.........
yang disusun oleh -Nya.........
tetapi susunan tersebut ada makna dan hikmah disebaliknya...........
jadi............
jangan menyalahkan takdir pabila ia berlaku.........
tetapi salahkan diri sendiri.............
kerana tidak memahami ertinya........................

aku redha........
aku terima dengan penuh rela............
aku hanya insan biasa...........
aku tidak berdaya.............
tetapi aku akan berusaha...........
mempelajari dari kesilapan........
dan cuba memahaminya.....................
sekian...................................................

No comments:

Post a Comment

Anda Mungkin Berminat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular Posts

Pages